Фільтри для екскаваторів від інтернет магазину Wissen
Робота екскаваторів завжди відбувається у тяжких умовах. Засмоктується в двигун повітря містить велику кількість пилу та інших домішок, які при попаданні в двигун та інші важливі механізми стають причиною серйозних несправностей. Для очищення повітря, палива та мастильних матеріалів на техніку встановлюються фільтри.
Види фільтрів для екскаваторів
Екскаватори комплектуються декількома очисниками:
- повітряний;
- масляний;
- паливні (грубий та тонкий очищення, сепаратор);
- гідравлічний.
Ці пристрої є основними, вони монтуються на будь-який екскаватор, незалежно від марки та моделі. На розсуд виробника спецтехніка може оснащуватися додатковими фільтрами:
- повітряний запобіжник;
- фільтр сапуна;
- магістральний очисник стисненого повітря;
- салонний;
- повітряно-олійний сепаратор;
- фільтр системи охолодження;
- антикорозійний.
Розглянемо основні очищувачі для екскаваторів: навіщо призначені ці елементи, як вони влаштовані, порядок обслуговування та терміни заміни.
Повітряний фільтр
Деталь очищає від сажі, бруду, пилу та дрібних крапель води повітря, що засмоктується зовні у силовий агрегат. На деякі моделі спецтехніки разом із основним повітрофільтром ставлять додатковий. Останній потрібен для підстрахування - на випадок виходу з ладу основного очисника.
Повітрофільтри складаються з 2 частин – корпусу та фільтруючого елемента. Більшість екскаваторів комплектується повітряним очисником циліндричного типу. Така деталь виготовлена з гофроматеріалу і є порожнистим усередині циліндром. Вуличне повітря, проходячи через його зовнішню поверхню, очищається від домішок і потрапляє в порожнину деталі, звідки прямує у двигун.
Заміна повітряного фільтра на екскаваторі проводиться при кожному ТО, термін якого вказано в посібнику з експлуатації. При роботі екскаватора за умов сильної запиленості інтервал заміни скорочується в 1,5-2 рази.
Якщо повітряний фільтр забився до повного вироблення ресурсу, потрібне його обслуговування. Воно включає розбирання деталі, продування фільтруючого елемента струменем стисненого повітря та промивання внутрішньої частини корпусу дизпаливом або гарячою водою. Після цього корпус просушують, очисник повітря збирають і встановлюють.
Масляний фільтр
Масляний фільтр призначений для очищення мастильного матеріалу від бруду, дрібної металевої стружки, що утворюється при терті деталей, та продуктів коксування. В очисниках є два клапани:
- перепускний (байпасний). Якщо проходження масла через фільтр утруднене (таке найчастіше буває при холодному пуску), тиск підвищується і відбувається відкриття клапана, що запобігає різкому стрибку. При прогріві двигуна масло стає менш в'язким, тиск нормалізується, і байпасний клапан закривається автоматично;
- зворотний (протидренажний). Клапан розташований на вході фільтра, він завжди відкритий під час роботи силового агрегату та закривається при зупинці двигуна. Це дозволяє запобігти витіканню мастильної рідини з фільтра, що знаходиться у вертикальному положенні.
Заміна масляного фільтра проводиться одночасно із заміною моторного масла, в термін, встановлений регламентом для конкретної моделі екскаватора. Іноді елемент та мастило доводиться міняти достроково – найчастіше після капітального ремонту ДВЗ. Обслуговування деталей не передбачено.
Паливний фільтр
Очищувачі палива забезпечують фільтрацію пального (як правило, ДП) перед подачею в силовий агрегат екскаватора. Деталі дозволяють відокремити від палива пил, воду і парафіни, що міститься в ньому, а також частинки іржі і мікроорганізми. Ці домішки переважно потрапляють у пальне під час його транспортування в автомобільних і залізничних цистернах, перекачуванні та зберіганні в резервуарах.
Попередню фільтрацію здійснює фільтр грубої очистки палива (ФГОП), який монтується між насосом та баком. Він дозволяє затримати жорсткі частинки, діаметр яких не менше 15 мкм.
Сепаратор, що відокремлює вологу, що міститься в паливі, також ставиться між нагнітачем і паливним баком. У багатьох моделях екскаваторів запчастину виконує одночасно функцію ФГОП.
Фільтр тонкого очищення ставиться на боці нагнітання, між паливною помпою та системою упорскування. Його завдання полягає у захисті наконечників форсунок і насоса, що впорскує, від твердих частинок, діаметр яких не перевищує 15 мкм.
Терміни заміни паливних фільтрів у ДВЗ екскаваторів встановлені регламентом та позначені в посібнику з експлуатації. Якщо паливо низької якості, фільтри необхідно міняти в 1,5-2 рази частіше.
Гідравлічний фільтр
Цей фільтр захищає гідросистему від попадання дрібної металевої стружки та водного конденсату. За місцем монтажу гідравлічні фільтри поділяються на такі види:
- всмоктувальні. Встановлюються між головним насосом та верхньою частиною гідробака або безпосередньо в резервуарі системи;
- напірні. Монтуються на напірній лінії гідравлічного трубопроводу після виходу з головного насоса;
- зливні. Ставляться всередині гідробака або на зворотній лінії між приймачами та резервуаром.
Термін заміни деталей встановлює виробник спецтехніки. Обслуговування гідравлічних фільтрів не передбачено.
Придбати якісні фільтри для екскаваторів можна в інтернет-магазині «Wissen».